Saturday, May 6, 2017

DIVERSE

  Efectul Coolidge

 Sintagma "Efectul Coolidge" are la bază o anecdotă atribuită preşedintelui american Calvin Coolidge (1872-1933; în funcţie între 1923 şi 1929).
 În timpul unei vizite întreprinse într-o fermă experimentală, soţia preşedintelui Coolidge a observat că toţi cocoşii se împerechează frecvent şi l-a întrebat pe cel care o însoţea cât de des se întâmplă acest lucru.
 "De zeci de ori, în fiecare zi", a răspuns acesta.
 "Să îi spui asta domnului preşedinte", l-a rugat doamna Coolidge.
 Însoţitorul i-a transmis preşedintelui remarca soţiei sale, iar acesta l-a întrebat, la rândul său: "Cu aceeaşi găină de fiecare dată?". Bărbatul a răspuns că de fiecare dată e vorba despre altă găină...
Preşedintele a dat uşor din cap, zicând: "Să îi spui asta şi doamnei Coolidge!"


  notă: În biologie şi în psihologie, prin efectul Coolidge este descris un fenomen observat la multe specii de mamifere, ca şi la om, prin care masculii şi femelele manifestă mai mult interes sexual în cazul unui nou partener. Acest concept a fost definit prima dată de endocrinologul american Frank A. Beach, în 1955.



Calul mort al lui Donald.


 Un tânăr pe nume Donald a cumpărat cu 250 dolari un cal de la un fermier. Fermierul a fost de acord să-i aducă calul în ziua următoare.
 A doua zi, fermierul a venit la Donald şi i-a zis: "Îmi pare rău, fiule, dar am veşti proaste pentru tine. Calul a murit!"
 Donald i-a răspuns: "Bine, atunci dă-mi banii înapoi...". Fermierul i-a replicat: "Nu pot, că i-am cheltuit deja!"
 "Ok", a zis atunci Donald. "În acest caz, dă-mi calul chiar şi aşa, mort...". Fermierul, mirat, l-a întrebat: "Păi, ce vrei să faci cu-n cal mort?"
 "O să organizez o tombolă", l-a lămurit Donald. "Cum, o să organizezi o tombolă cu un cal mort?", s-a arătat nedumerit fermierul.
 "Uite, bine, dar să nu te apuci să spui că e un cal mort", l-a rugat Donald.
După o lună, fermierul s-a întâlnit din nou, cu Donald: "Ce-ai făcut până la urmă cu calul ăla mort?". "Păi, am făcut o tombolă, am vândut 500 de bilete a cinci dolari bucata şi am câştigat 2495 dolari", s-a lăudat Donald.
"Şi nu te-a reclamat nimeni?" l-a întrebat fermierul.
"Ei, doar tipul care a câştigat. Aşa că i-am dat cei cinci dolari înapoi", a zâmbit Donald, satisfăcut.

  preluare de pe domeniul public.

No comments: